петък, 9 януари 2015 г.

Вита баница с мая


Навън е студ, в къщи топло и уютно...идеално време за баница.
Не бях правила до този момент баница с мая, но желанието ми е отдавна.
И като започнеш да се доверяваш на определен човек трудно е да спреш да надничаш в неговия блог. То не бяха бухтички, то не бяха питки, а сега и баничка...:) Поздравления на Илианка от ,,Шъркелово гнездо'' за чудесните и сполучливи рецепти, и за заразяващото вдъхновение!

Продукти за тестото:
  • 250 мл леко топла вода
  • 1/2 кубче прясна мая (аз ползвах 1 пак. (11 г) френска суха мая)
  • щипка сода бикарбонат
  • 1/2 ч. л. сол
  • 1 с. л. кисело мляко
  • 1 с. л. оцет
  • 500 г брашно

Продукти за плънката:
  • 300 г сирене
  • 3 яйца
  • 30 г краве масло  

Приготвяне:
Маята се разтваря в топлата вода.
Брашното се пресява. Прави се кладенче и в него се поставят маята, солта, яйцата, киселото мляко и содата, разтворена в оцета.
Не забравяйте, че за сполучливо тестено изделие е необходимо всички продукти да са със стайна температура.
Замесва се меко тесто, което се разделя на пет части. Покриват се с кърпа и се оставят да починат 20 минути.

През това време се приготвя плънката, като сиренето се натрошава в купа и към него се прибавят яйцата.

Взема се едната част от тестото и се разточва възможно най-тънко. На мен точно тази част ми се виждаше най-трудна, но като пробвате ще се уверите, че не е така.
Върху разточената кора се слага от плънката, нахвърлят се тук-там парченца краве масло и се завива на руло. Аз понахвърлях повечко масълце :) Рулото се навива на охлювче и се поставя в тава постелена с хартия за печене и намазана леко с краве масло,  с размер 32 сантиметра.
Процедира се по същият начин и с останалите четири части от тестото, като всяко следващо руло се завива около предното.
Баницата се оставя 10 минути за си почине...и ние :)
Намазва се леко с олио и се пече в загрята фурна на 180 градуса до готовност.
Доскоро все препичах тестените си изделия, но напоследък след като загрея фурната пека само на долен реотан с вентилатор. Но всеки си познава печката и трудно се дава съвет за печенето.

Готова баницата се намазва с помощта на четка с краве масло и...нападайте, но внимавайте да не се изгорите :) Получава се неустоимо вкусна баница. Много мекичка отвътре, с хрупкава коричка отвън...просто блаженство.:)

20 коментара:

  1. Хриси, така си я описала, така ми се прияде... Сега да имах една топличка-топличка, утре за закуска... Чудесна е твоята!
    Поздрави и лека вечер. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хайде, Гери утре сутринта да я видя и при теб :)))
      Спокойна вечер, мила!

      Изтриване
    2. Ооо, ако ти си се усъмнила, Хриси, аз съм сигурна, че не мога да я разточа... С мечтите ще си остана само. ;)

      Изтриване
  2. Чудесна е тази баница, Хриси! Хем пухкава, хем с коричка :) А за вкуса съм сигурна, щом при Илианка си видяла :)
    Поздрави и хубави почивни дни на теб!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудна баничка!
    Като я видях така ми се прииска да хапна поне едно малко парченце! Браво на майсторката!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесна е баницата!
    Поздравления.
    Аз нямам дълга точилка и разточването ме затруднява
    с късата.
    Но ще трябва да опитам!
    Хубав уикенд от мен :)

    ОтговорИзтриване
  5. Чудна е тази домашна баничка, ама много чудна! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Вкусно! Още като я видях във фейсбук започнах да се облизвам, а сега още повече!
    Ще опитам, защото обожавам баници!
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Ох, откога се каня и аз:)
    Чудничка е, Хриси!

    ОтговорИзтриване
  8. И пак да кажа, чудна е, Хриси!
    Благодаря ти от сърце!

    ОтговорИзтриване
  9. Това е една от любимите ми банички, Хриси! И аз не бих устояла на апетитната й златиста коричка, която се е получила при теб!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Изглежда апетитна!Още утре ще я изпробвам :) Благодаря от сърце!

    ОтговорИзтриване
  11. Благодаря ви, момичета за хубавите думи!
    Баницата е чудесна, така че запрятайте ръкави :)))
    Пожелавам ви прекрасни дни, споделени с любими хора!

    ОтговорИзтриване
  12. Как ме провокираш и аз да направя такава баница, много е апетитна, Хриси!
    Щастливци са всички в твоя дом, че те имат, такава страхотна кулинарка и такъв слънчев човек :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, как ми стопли сърцето! Нали за това живеем - за близките и любими хора! А какво по-хубаво от това да им доставим радост и с храната!
      Прегръдка, мила!

      Изтриване
  13. Отговори
    1. Много ти благодаря, Ванка! :)
      Хубав ден и усмихнат ден!

      Изтриване
  14. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  15. ЗАЩО РЕЦЕПТАТА НА ИЛИАНА И ВАШАТА СА ЕДНАКВИ- КАТО СИАМСКИ БЛИЗНАЦИ СА .

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Анонимен!
      Моята рецепта е същата като на Илиана, защото рецептата е нейна. Харесало ми е нейният начин на приготвяне на баница с мая и съм я направила, и съм посочила откъде съм взаимствала рецептата. Невиждам нищо нередно!!! Вие какви претенции имате, че аз съм направила баница по рецепта на Илиана?

      Изтриване