сряда, 1 април 2020 г.

Памучен хляб (PAMUK EKMEK)


Вкъщи обичаме домашно приготвен хляб и винаги когато имам възможност, в кухнята ухае на прясно изпечен хляб. Доста рецепти съм направила, някои сполучливи, други не толкова, но получи ли се вкусен и ароматен хляб, винаги го споделям с вас. Една от най-гледаните рецепти в блога ми е Памук хляб в хлебопекарна, но сега памучният хляб се меси и оформя на ръце, и се пече във фурната.
Усетете с всички сетива магията на тестото и радостта от вкусен хляб излязъл от ръцете ви!

Продукти:
  • 300 мл топло прясно мляко
  • 100 мл олио
  • 10 г суха мая
  • 1 ч. л. захар
  • 1 ч. л. сол 
  • 570 г брашно


Приготвяне:
В купа се смесват млякото, маята, олиото, захарта и солта. Постепенно се прибавя пресятото брашно. Когато тестото стане на топка се доомесва на плот. Поставя се в намаслена купа, покрива се със стреч фолио и се оставя на топло да втаса. 

Тестото се разделя на две части. От всяка част се оформя хляб с продълговата форма. Поставят се в тава постелена с хартия за печене. 
Оформените хлябове се оставят 15-20 минути да втасат. 

Фурната се загрява на 180 градуса. 

Втасалите хлябове се поръсват с брашно и с остър нож се правят диагонални разрези. 
Поставят се в загрятата фурна и се пекат 25-30 минути, като отдолу на фурната се слага купичка с вода. 



Хлябът е лек, мекичък като памук и много, много вкусен! 




Приятен апетит! 

Рецептата е адаптирана от кулинарната група ,,Турски вкусотии". 


13 коментара:

  1. Толкова красиви хлебчета си направила, Хриси! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря много, Кате! И да знаеш пък колко са вкусниииии...

      Изтриване
  2. Здравейте, страхотно хлебче. Аз опитах да направя този хляб по рецептата във ФБ групата Турски вкусотии, но ми се стори много 1 кг брашно за тази течност, а там пише - брашно за меко тесто.
    Направих моя хляб горе-долу с вашето количество брашно.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Гери!
      И аз направих хляба по рецепта на групата ,,Турски вкусотии", но брашното го коригирах и се получиха уникални хлебчета.
      Благодаря за доверието!

      Изтриване
  3. Само да вметна, че в рецептата в групата Турски вкусотии пише "Брашно колкото поеме" и в скоби е записано (около килограм). не е написано да се направят хлябовете с 1 кг брашно.

    ОтговорИзтриване
  4. С толкова олио няма как да стане хляб. Не се лъжете да го правите, похабявате продукти и очакване за хляб!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не знам, а и не споделяте дали сте направили хляба, но аз мога да кажа, че в блога пиша само сполучливи рецепти и никога не подвеждам моите последователи.
      Този хляб е на базата на памук погача, която се прави с много повече олио и е уникално вкусна.
      Когато направите хляба споделете тогава мнението си!
      Поздрави!

      Изтриване
  5. Страхотен е,правя го много често

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря за отзива, Стефи!
      За мен е важна обратната връзка!

      Изтриване
  6. Аз също го направих по Вашата рецепта мога да кажа само едно - стана вълшебен!!! Благодаря Ви!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря за доверието! Много се радвам за споделеното впечатление!

      Изтриване
  7. Здравей и много благодаря за хубавите рецепти,хлебопекарната ми стоеше доста време като паметник,след като се отчаях от това да не ми се получава хляба,сеха е супер ,пухкав,много вкусен.Благодаря ти от сърце.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам на ответната кореспонденция и споделянето на мнение!
      Благодаря за доверието!
      Поздрави и хубави дни!

      Изтриване