четвъртък, 23 април 2020 г.

Солен императорски кекс



Наскоро ви представих рецепта за  Солен кекс с кашкавал и сирене. Колкото и пъти да го направя винаги се получава перфектен и е любим вкъщи. Сега на план е този императорски кекс, който за разлика от предният се прави с прясно мляко и в добавка за радост на мъжете има и салам. Семената, които има вътре и е поръсен кекса му придават много приятен вкус и аромат. Идеален е за закуска или когато през деня ви се хапва нещо, а вечерята е още далече.
Защо се казва императорски нямам идея... Гугъл така ми преведе рецептата 😊 , но на мен ми хареса името и така си и остана.
Най-хубавото на този кекс е, че може да се приготви от предният ден и сутринта можем да се излежаваме в леглото спокойни, че гладните ще бъдат заситени скорострелно.

Продукти:
  • 3 яйца
  • 270 мл топло прясно мляко
  • 5 с. л. олио (зехтин)
  • 50 г натрошено сирене
  • 300 г брашно
  • 10 г бакпулвер
  • 150 г мек шпеков салам или шунка
  • 100 г кашкавал
  • сол по желание
  • 3-4 с. л. микс от семена или сусам


Приготвяне:
Яйцата леко се разбиват в купа с телена бъркалка. Добавят се млякото, олиото и сиренето.
Брашното се пресява заедно с бакпулвера. Добавя се към яйчно-млечната смес. Разбърква се до хомогенизиране. 
Салама и кашкавала се нарязват на дребни кубченца. Прибавят се в сместа.  Ако прецените може да добавите и малко сол, аз не съм слагала. 
Накрая се добавят 2-3 с. л. микс от семена. 
Сместа се изсипва в кексова тавичка, която предварително е намазана с олио. 
Кексът се пече в предварително загрята фурна на 170 градуса 40-45 минути. 
Кексът се оставя леко да поизстине във формата и тогава се изважда върху решетка. 


Усмихнете се на новият ден и дерзайте напред!
Приятен апетит!

Рецептата е адаптирана от тук. 

Моля, когато ползвате рецептата, давайте активен линк към нея! Благодаря ви! 

4 коментара:

  1. Исках да огранича малко тестените изделия, но с тези прекрасни рецепти, които показваш, Хриси, не знам дали ще успея.
    Много пухкав и апетитен се е получил! Ще се пробва!
    Поздрави, Хриси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря, Светле!
      Трудно човек се отказва от вкусните неща в живота.
      Поздрави!

      Изтриване
    2. Много съм доволна от рецептата, Хриси! Приготвих и аз соления кекс, но във вид на мъфини и с малко царевично брашно към бялото. Станаха много пухкави! Благодаря за рецептата! :)

      Изтриване
    3. И аз благодаря, Светле, за вниманието и доверието!
      Даде ми много хубава идея за царевичното брашно.
      Поздрави!

      Изтриване