сряда, 27 април 2016 г.

Яйца с перца

Когато дойде пролетта и пресният зелен лук залее градините и пазара, винаги се сещам за тази много любима и обикновена манджа. Знам, че жената, която ме е научила на нея няма да прочете тази публикация, но искам от все сърце да си изкажа благодарностите и уважението си към нея. Тя ми даде много внимание, много доброта и обич. Винаги ще я уважавам и прекланям пред нейната доброта, човечност и справедливост!


Продукти:
  • 2 връзки зелен лук
  • 2 с. л. брашно
  • 1 с. л. червен пипер
  • 6 яйца
  • сол
  • магданоз
  • 5-6 с.л. олио

Приготвяне:
Зеленият лук се почиства, измива и нарязва. Поставя се в по-широка тенджера или дълбок тиган, заедно с олиото и се задушава до омекване. 
Добавя се брашното, разбърква се, следва червения пипер и се разрежда с вода до лека гъстота на соса. Посолява се и се оставя на котлона да къкре 2-3 минути.
Тенджерата се отмества от котлона и от ниско се чукват яйцата едно до друго, без да се разбъркват.
Връща се на котлона, който се изключва. 
Хубаво е жълтъка да остане рохкав и като се сервира ястието, и жълтъка се разлее при консумация, вкуса е много приятен. 
Поръсва се със ситно нарязан магданоз.


Опитайте и ще останете очаровани от вкуса на това обикновено и бързо ястие!  
Да ви е сладко! 

8 коментара:

  1. Хрисиии!!! Това ще го пробвам още тези дни!! Яйцата присъстват всекидневно в менюто ми! А да ти призная честно, хапвала съм такава вкусотия! Баба ми по майчина линия ми е правила като малка! Няма такава вкусотия!!! Благодаря ти, че ми напомни за нея и най - вече за това как да си я приготвя!
    Огромна прегръдка, вълшебнице!

    ОтговорИзтриване
    Отговори

    1. Габи, има доста ястия, които сме си хапвали и са ни харесвали, но после са останали в миналото, и затова се радвам, че съм ти била полезна.
      Весели празници, мило момиче! :)

      Изтриване
  2. Любими, любими, много любими!!! Прекрасни са и твоите! Поздрави, Хриси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечни поздрави и на теб, Кате, с пожелание за светли и благословени празници!

      Изтриване
  3. Преди време в "Гответе с мен" някой беше пуснал подобна рецепта с това име и съм правила. Добре, че ми припомняш, вкусно бе.
    Вероятно си научила рецептата от някоя възрастна жена, щом казваш, че не би могла да прочете публикацията, жалко, много хубави думи си и дарила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Женат наистина вече не е толкова млада и не работи с интернет, но пак да напиша, че съм и' благодарна преди всичко за нейната доброта и справедливост.
      А манджичката наистина е много вкусна и си заслужава да си я приготвяме отвреме навреме.
      Поздрави, Веси!

      Изтриване
  4. Ииии Христос Воскресе, Хриси - да сте живи и здрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Во истина Воскресе, Веси!
      Бъдете и вие здрави и много щастливи!

      Изтриване