неделя, 19 октомври 2014 г.

Тирамису със сметана


Няма нужда от представяне на най-любовния и популярен италиански сладкиш. Този път вместо с белтъци, приготвен със сметана и в нов аранжимент.


Продукти:
  • 200 г бишкоти Savoiardi
  • 250 г маскарпоне
  • 2 жълтъка
  • 100 г пудра захар
  • 100 мл течна сладкарска сметана
  • 250 мл кафе еспресо
  • 3-4 с. л. коняк или ром
  • 2 с. л. какао

 Приготвяне:
 Жълтъците се разбиват заедно със захарта на водна баня до побеляване на сместа. Оставят се да изстинат.
Сметаната се разбива до меки връхчета.
Към охладените жълтъци се прибавят маскарпонето и сметаната, като се разбърква леко с шпатула, до обединяване на съставките.
Тирамисуто наредих в отваряема форма с размери 30/11 сантиметра.
Необходимият брой бишкоти се разрязват наполовина, топят се в изстиналото кафе, ароматизирано с рома или коняка, и се нареждат покрай стените. На дъното на формата също се нареждат напоени с кафе бишкоти. Ако е небходимо от бишкотите отново се отрязва.
Поставя се половината от крема, следва бишкоти и парченцата от отрязаните бишкоти и най-отгоре се поставя останалия крем. Сладкиша се заглажда и се поставя в хладилника за 2-3 часа.
Внимателно и леко се отваря ринга на формата и тирамисуто се поръсва с какаото.
Аз отидох в градината, поогледах се и откъснах листенца от розите. Поставих ги върху сладкиша и тогава поръсих с какаото.


С чаша хубаво кафе и парченце сладкиш денят няма начин да не е прекрасен и усмихнат :)
От мен го имате!...А пък и италианците му разбират на хубавия ден, съчетан с тирамису :) 

12 коментара:

  1. Тъкмо сядам с кафето :)...режи едно голямо парче и нека неделята да е прекрасна като тирамисуто ти!
    Прегръдка за всички ви!

    ОтговорИзтриване
  2. С огромно удоволствие ти отрязвам едно голямо парче и тъкмо ще си кажеш тежката дума за моето изпълнение!
    И от нас имате прегръдки и целувки!

    ОтговорИзтриване
  3. Хриси, какво креместо удоволствие има при теб.... Направо ми изтекоха очите. :)
    Усмивки и да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, хубаво и слънчево момиче!
      Усмихнат ден и на теб ти желая! :))

      Изтриване
  4. Хриси, изглежда чудесно твоето тирамису. Прекрасна декорация и вкус, не се съмнявам! Поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Люси! Много ме зарадва твоето посещение при мен!
      Вдъхновила си ме за много рецепти и ти се възхищавам от все сърце!
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
  5. Това есенно тирамису ми е любимо като вкус, Хриси! Аз не обичам със сурови яйца, както е класическото, затова винаги замествам със сметана! Присядам на кафенце с теб, веднага(иха, самопоканих се)!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, с огромно удоволствие сядам да пия кафе с теб!
      Прекрасен ден ти желая, мила!

      Изтриване
  6. Прекрасно е, освен това ми е в топ три на любимите десерти :)
    И аз с удоволствие бих се присламчила на твоята маса за едно парченце...
    Поздрави, Хриси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Заповядай, Танче! Ех, че хубава компания се заформяме :))
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
  7. Изглежда страхотно!И аз така я правя само че без жълтък!:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Има различни начини за правене на тирамису и всеки си избира най-подходящата рецепта. Вярвам, че и твоето тирамису е много вкусно! :)

      Изтриване