сряда, 28 октомври 2015 г.

Карамелена млечна баница с какаова основа


Много дълго заглавие, но като опитате от баницата и вие ще възпроизведете едно дълго ммммммммм :) И главният виновник за това възклицание на тази сладост идва от Мина ANGELLOVE'S COOKING  и преминава към Ина Ossigeno. Благодаря ви, момичета за доставеното удоволствие!  Страхотни сте!!!

И двете дами са направили сладкиша с фини точени кори за баница, но аз се водех от коментарите и реших да заложа на домашната юфка. Получи се страхотно вкусен и сочен сладкиш. Опитайте, не пропускайте това вълшебство! :)


Продукти:
  • 1 л домашно прясно мляко
  • 5 яйца
  • 100 г домашна юфка
  • 50 г краве масло
  • 250 г захар
  • 3 ванилии


за кармела:
  • 200 г захар
  • 2-3 с. л. вода

за какаовият блат:
  • 4 яйца
  • 1 ч. ч. захар
  • 1/2 ч. ч. олио
  • 3 с. л. какао
  • 1 ч. л. бакпулвер
  • 1 ч. ч. брашно

чаената чаша е 200 мл



Приготвяне:
Захарта за карамела се смесва с водата, поставя се в подходяш съд и се карамелизира. Карамелът се изсипва в тава с размери 30/20 см и се оставя да се втвърди.

Юфката се изсипва в тава, прибавя се кравето масло и се поставя в загрята фурна леко да се припече. 

Яйцата се разбиват леко със захарта, прибавя се прясното мляко и се ароматизира с ванилията.

Препечената юфка се слага в тавата с карамела и се залива с яйчено-млечната смес.
Пече се на 160 градуса на водна баня 30 минути.

Приготвяне на какаовият блат: 
Смесват се яйцата със захарта и се разбиват леко, прибавя се олиото, и пресято брашно, заедно с бакпулвера и какаото. Разбърква се до хомогенност.
Изсипва се върху запечената карамелена баница и се пече още 20 минути на водна баня.

Сладкишът се оставя да изстине във водната баня и след това се обръща в поднос.
Няма повече да се възхищавам на вълшебния вкус на баницата, а само ще ви пожелая - да ви е сладко!


31 коментара:

  1. Е, Хриси, не се издържа след тези изкусителни снимки... Запазвам за проба! Изглежда просто чудесно десертът ти. :)
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, непременно си направи десерта, много е сочен и вкусен.
      Сърдечно ти благодаря за комплиментите, особенно за снимките, че като стигна до снимане и ме втриса :)))
      Прекрасен ден, момиче мило!

      Изтриване
    2. Аз съм същата... Хич не ми е лесен процесът със снимането... Той ми отнема понякога повече време и от готвенето. Но ще се учим взаимно, Хриси! Твоите снимки са си чудесни!

      Изтриване
  2. Където и да го видя този сладкиш все ме впечатлява! Много вкусно изглежда, а и сигурно е вкусен! Имам домашна юфка и с нея ще е една идея по - вкусен, предполагам. Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, и мен много ме впечатли този десерт, но вече си задоволих интереса :) Баницата се оказа сочна, ароматна и много ни допадна. А твоята с домашно точена юфка, ще е още по-вкусна.
      Поздрави и слънчеви прегръдки, мила!

      Изтриване
  3. Сед поставянето на какаовият блат печенето продължава на водна баня или само на фурна?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, КАМС!
      Да, точно така! И след поставянето на какаовият блат печенето продължава на водна баня и сладкиша изстива в нея, за да се разтопи карамела.
      Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  4. Вярно е вълшебство този сладкиш! А снимките са просто професионални! Поздравления, Хриси, голяма майсторка си!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ви, момичета, за хубавите думи!
      Слънчеви есенни поздрави! :)

      Изтриване
  5. Каква ти баница, Хриси :) То това е десерт за чудо и приказ! Ще го опитаме обезателно! Поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Люси, наистина е десерт за чудо и приказ, за което съм много благодарна на Мина и Ина :)
      Поздрави и весели дни, мила!

      Изтриване
  6. а как обичах млечна баница като дете....
    И как пустите ми мои деца не я харесват....
    Прекрасна е, Хриси.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Марте! С удоволствие бих направила тази чудесна баница само и специално за теб! :)
      Поздрави, съчетани с прекрасни дни!

      Изтриване
  7. Както преглъщах при Мина и Ина,и тук така се получи,Хриси,неустоим е станал и твоят сладкиш!Красиви и апетитни кадри,поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, аз и затова го направих този фантастичен сладкиш, за да не си остана само с преглъщането. :)
      Благодаря за комплиментите за снимките!
      Поздрави и слънчеви почивни дни! :)

      Изтриване
  8. Наслаждавах се на творенията на Мина и на Ина, но и в твоето изпълнение, Хриси, десертът е впечатляващ и приковаващ към монитора (за съжаление, не мога да си бодна едно малко парченце).
    Хубава вечер! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светле, благодаря ти мила, за хубавите думи!
      Поздрави и уютна вечер! :)

      Изтриване
  9. И аз съм опитвала тази баница - чудесна е наистина, Хриси, при теб - и с чудесни снимки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Веси! Наистина е разкошна баницата! :)
      Весел неделен ден, мила!

      Изтриване
  10. Здравейте!
    Това е вторият десерт, който мъжът ми одобри за 5 години. Първоначално ми се стори много сложен, но не е. Дори не изисква много време. Благодаря за рецептата!
    Поздрави, Анна

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Анна, много се радвам, че си намерила на мъжа си точният десерт.:)
      Поздрави и на двамата! :))

      Изтриване
  11. Изеинявам се но аз само едно не разбрах,кое върху кое се изсипва,защото по написаното разбирам,че блата в/у юфката а на снумката е обратното :(

    ОтговорИзтриване
  12. Охооо грешката е моя,пак се извинявам,момента със обръщането го бях пропуснала... Ще я пробвам и аз тази баничка ☺☺☺

    ОтговорИзтриване
  13. Прилича ми на кодрит кадир с юфка отгоре. Супер!

    ОтговорИзтриване
  14. Много хубаво изглежда!! Ще пробвам и аз да направя тази "красива"баница,дано е толкова вкусна колкото изглежда ;)

    ОтговорИзтриване
  15. Надежда Кръстева16 ноември 2015 г. в 13:45

    Здравейте, направих това карамелено изкушение и обрах овациите в къщи. Единственото различно, което направих е че след като обърнах сладкиша налях 2 ч.ч. захарен сироп в тавичката, защото ми се стори, че пандишпановото тесто няма да е достатъчно сочно. Получи се много добре.

    ОтговорИзтриване
  16. Вкусно със сигурност,ама сладкиш с 9 яйца и половин кило захар си е малко прекалено.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз това си мисля. Може би наистина идва краят на света - ядем като за последно! А в рецептата захарта май е повече от половин кило: 250 гр + 200 гр + 1 чаена чаша

      Изтриване
    2. Захарта наистина е доста, но и сладкиша е доста голям, да некажа огромен, и от там порциите са повече. Като разпределим захарта правопропорционално на порциите и ще получим, че захарта е толкова колкото и на друг сладкиш :)

      Изтриване