сряда, 27 май 2015 г.

Сорбе от бъз (свирчовина)


Елементарно, Уотсън! - възкликнал Шерлок Холмс. И аз така възкликнах като прочетох рецептата на Бети за това ароматно и разхлаждащо сорбе. Много ми хареса идеята, като прецъфти бъза и дойдат горещите летни дни фризера да е съхранил този неустим аромат и гребвайки си една топка да се разхладим.
Благодаря ти, Бети за страхотната рецепта!


Сорбето Бети е направила с мед, но аз го направих със захар. Естествено с мед е много по-ароматно, а да не говорим и по-здравословно. Изберете си сами как да се разхлаждате през летните жарки дни.


Ето как го направих аз.

Продукти:
  • 30 цвята бъз
  • 1.5 л вода
  • 1.5 кг захар
  • 2 лимона 
  • 1 пак. лимонтозу


Приготвяне:
Цветовете на бъза се изтръскват и ако е необходимо се измиват. Заливат се с водата и се прибавят смлените с блендер лимони. Сместа се оставя на студено да престои 48 часа.
Прецежда се през марля, като съцветията и лимона се изтискват хубаво.
В прецедената отвара се поставя захарта и лимонтозу, и се разбърква от време на време до разтварянето на захарта.
Разпределя се в кутии и се поставя във фризер. Периодично се разбърква, за да се предотврати образуването на големи кристали.


Сорбето може да се консумира директно, но също така получаваме перфектна напитка от замръзнала топка сорбе поставена в чаша вода, с кръгче лимон и гарнирана със стрък свежа маточина или мента.


 Животът е красив празник, изпълнен с малки изкушения. Нека им се насладим с усмивка! :) Да ви е сладко и разхлаждащо! 

14 коментара:

  1. Христинка, в най-подходящ момент за мен я намирам тази рецепта! Останал ми е бъз от лимонадата, която правих в неделя :)
    Обожавам сорбе и с аромата на бъз със сигурност ще е много освежаващо :)
    Имам само един въпрос - на кое точно казвате цвят и как да изброя точно?

    Поздрави и много усмивки, мила! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, като съм написала цвята, имам впредвид съцветията :)
      И на мен много ми допадна пребложението на Бети и понеже при нас сега цъфти бъза, се възползвах и заредих фризера :))
      Поздрави и от мен, мила!

      Изтриване
  2. Нямам бъз, не съм и опитвала нищо с бъз, но това сорбе изглежда много, много добро!
    Снимките ти стават все по - добри!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, запазвам ти част от сорбето, като дойдеш в Габрово да го опиташ :)
      Много ти благодаря за комплимента за снимките! Твоите думи означават много за мен! :)
      Прекрасен ден с топла прегръдка, мило момиче!

      Изтриване
  3. Очите ми останаха в снимките ти! Много, много красиви и стилни!
    Прегръдка за хубав ден и за утре стискаме палци :)! :*

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :))) Много, много ви благодаря и на двамата! Знам, че сте с мен...
      Прегръдки и целувки!

      Изтриване
  4. Хриси, поредната прекрасна публикация - всичко в нея! И да можех да опитам от това блаженство...
    Стискам палци и аз - не знам какво ти предстои, но съм сигурна, че ще се справиш!
    Поздрави. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, колко си мила и толерантна! :) Сърдечно ти благодаря за всичко!
      ...И ако се справя с предстоящото, ще се похваля :))
      Поздрави, мило момиче!

      Изтриване
  5. Красиво, стилно, ароматно - обичам предложенията ти, Хриси,
    чудесни рецепти, страхотни снимки и настроение!
    Благодаря, сърдечни поздрави, успех и от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дианка! Много ме радва твоето посещение, а милите ти думи са като музика за моята душа!
      Сърдечни поздрави и прекрасни дни! :)

      Изтриване
  6. Хриси, леле как изкушаваш пак, така да обичам този аромат, искам и аз бъз...
    Ама ти от Габрово ли си? Познавам двама души от там:))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)) Веси, да пращам ли съцветия или ще дойдеш на място да консумираш :)))

      Изтриване
    2. Как съм я пропуснала тази публикация! Хриси, чудесни снимки! Радвам се, че съм те вдъхновила да опиташ! Благодаря ти!

      Изтриване
    3. И аз ти благодаря, Бети, за страхотната рецепта!
      И тази година отново ще си направя сорбе :) Може да опитам и с някой плод.

      Изтриване