петък, 27 март 2015 г.

Боядисване и декупаж на яйца



Червените и шарени яйца са символ на Великден. Има много начина за боядисване на яйца, всеки е намерил своята си техника и метод, но и аз ви предлагам няколко уникални идеи за красиви яйца.

Най-напред се боядисват червените яйца. С първото червено яйце се прави кръстен знак върху челата на всички в семейството и след това яйцето се поставя до иконата.

Боядисване с туткал





В 200 мл вода се поставят 2 с. л. туткал, изчаква се туткала да поеме от водата и да набъбне. Съдът се поставя на водна баня до разтварянето на туткала
Боичките се поставят в малки чашки и се разтварят с по 1 ч. л. топла вода. Във всяка чашка се поставя клечка за уши, с които се нанасят цветовете.
Яйцата се измиват с течаща вода и се сваряват около 6-7 минути.
Взема се топлото яйце, потапя се в туткала и с помощта на клечките се поставят различни цветове, които се разливат и преливат един в друг.
Яйцето се поставя върху малка чашка да изсъхне.
Като изсъхнат хубаво се полират с олио.
Яйцата преди да се сложат да изсъхнат могат да се поръсят с малко брокат или дребни декорации за маникюр.






Вместо туткал може да се използва желатин, като 10 г желатин се залива с 100 мл вода.
По този начин яйцата изсъхват по-бавно.

Украса на яйцата с техника декупаж





За техниката с декупаж са небходими красиви салфетки с по-дребни елементи, четка за рисуване и един белтък.
Белтъкът се разбива леко с вилица. Това е нашето лепило.
Изрязват се елементи от избраната салфетка, като се използва най-горният слой.
Мотива се прикрепя към свареното и охладено яйце и с помощта на четката, потопена в белтъка се залепя.
Яйцето се оставя настрана и след като изсъхне мотива се продължава с облепянето на яйцето, докато добие завършен вид.
За техниката декупаж белите яйца са по-подходящи.




Снимките са от миналата година и не са с много добро качество, за което се извинявам. :)

Яйца от Великден 2017 година.








28 коментара:

  1. Хриси, чудесно изпълнение. И аз правя декупаж по същия начин. Стават много шарени и интересни яйцата по този начин.
    Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. И аз миналата година ги направих с декупаж и станаха много хубави.
    Твоите също са много хубави, Хриси. С декупажа се внася толкова настроение в яйцата. :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Искам да попитам какъв е този туткал?За пръв път чувам за това

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Туткала е вид лепило произведено от животински кости, кожи и т. н. Безвредно е и се използва от художниците и дърводелците. Виж повече в гугъл.

      Изтриване
  4. от къде се взема туткал

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Този коментар бе премахнат от автора.

      Изтриване
    2. ...от специализираните магазини за художествени материали

      Изтриване
  5. Хриси, декупажа ти е възхитителен! Много ми харесват, отдавана не съм правила, но сега ме предизвикваш! Прекрасни са! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  6. Прекрасни са Хриси! По-миналата година и аз правих с декупаж по същият метод с белтък, но този с желатина не ми беше познат. Всъщност за първи път виждам твоите яйца и много ми харесаха. Наистина прекрасни!

    ОтговорИзтриване
  7. Хриси, невероятен творец си, създаваш толкова много красота! Яйцата са повече от прекрасни!

    ОтговорИзтриване
  8. А моя декупаж не стана хубав, може би не съм взела подходящи салфетки?

    ОтговорИзтриване
  9. Хриси, много ми харесаха, страхотни са, тези с туткала са с много красиви цветове, каква боя си ползвала, обикновено попадам на едни убити цветове...:( Салфетките също са ти много красиви...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, благодаря!
      Едната боя е течна бисерна от Лидл - 6 цвята, а другата е суха в капсули - 6 цвята за бисерни яйца от Кауфланд на фирма ,,МЕТ МА'' ООД.
      За да имат този блясък трябва и боята да е бисерна или седефена.

      Изтриване
  10. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  11. Хриси, ама каква красота цари при теб! Кое от кое по-пъстро и интересно! Много полезна публикация! Прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  12. Не бой се за снимките,предават цялата прелест на яйцата,Хриси!Поздравления за старанието да ги изрисуваш,нашариш и декорираш толкова ефектно!Не знам какво е туткал и от къде се купува,но яйцата са станали невероятни,по-красиви преливащи се шарки не съм виждала другаде!
    А питката в предходната публикация е самото съвършенство!Като идея,изпълнение и оформление е ненадмината,браво,поздравявам те най-искрено!

    ОтговорИзтриване
  13. Благодаря ви, мили дами! Не съм очаквала толкова много да се харесат моите яйца и съм трогната от хубавите коментари!
    Техниката с туткала съм я научила от моята майка и винаги я прилагам за боядисване на яйцата за Великден.
    Не е трудно, даже е забавно. Специално за нея гледайте да не смесвате много цветове, защото яйцата стават тъмни.
    За декупажа избирайте по-малки мотиви. С тях се работи по-лесно.
    На всички пожелавам да направите най-веселите и пъстри яйца, и много да се забавлявате при правенето им! :)

    ОтговорИзтриване
  14. Прекрасни са ти всичките яйчица, Хриси, кое от кое по-красиво. Чудна публикация, такова хубаво настроение създава! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно ти благодаря, Кате!
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
  15. Невероятна красота ти сътворила, Христинка! Много обичам да боядисвам яйца.
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Тили!
      Радвам се, че са ти харесали моите яйца!
      Поздрави и хубав утрешен ден!

      Изтриване
  16. Чудни яйца си направила миналата година Хриси.Навремето баба ми използваше туткал за боядисване на яйца.Знам също техника за боядисване на яйца с желатин, но със сладкарски бои.Отскоро навлезе и декупажа като техника за боядисване на великденските яйца.Яйцата могат да се рисуват и с восък като това става със специална писалка.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, благодаря! Боядисването с туткал го зная от моята майма, така че това е стара технология. Има вече много и различни технологии и нека всеки си избере това, което най-много му харесва и допада.
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
  17. И аз винаги съм искала поне 2-3 айца със салфетки да направя, но децата имат още по-голям мерак, изпреварват ме, радата ми яйцата и реших, че каквото и да опитвам, ще е след години, като им секне ентусиазма;) Дотогава ще ги оставя да се забавляват. Много са красиви, Хриси, много!
    Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марте, вярвам че твоите яйца са много по-хубави от моите, защото са направени от най-милите и сръчни ръчички :) Радвай се и се забавлявай заедно с децата докато са малки, че знаеш ли колко бързо порасват и тогава, ще ти липсва точно тази детска помощ.
      Прегръдки на всички ,,бояджии''! :))

      Изтриване
  18. Otnosno tytkala nie parvo sled kato sa svareni i osthe topli nanazaime boite sas klechka i sled tova gi potapaime v tytkala i gi zlagame varxy metla da izsaxnat i taka boite se razlivat i stavat mnogo krasivi

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Съгласна съм с Вас, относно обратният начин на използване с техниката с туткал. На мен ми се е случвало, като не ми се разлеят хубаво шарките и да го потопя за втори пък в туткала.
      Поздрави и весел Великден! :)

      Изтриване
  19. Здравейте!Търсех лесна рецепта за козуначени кифлички и попаднах на рецепта във вашия профил.Приятно съм изненадана от лесните и с не много продукти рецепти.Непременно ще ги пробвам.Изглеждат много вкусни и красиви, поздравления.Весели великденски празници и Бог да е с вас в това хубаво начинание!

    ОтговорИзтриване