сряда, 23 септември 2015 г.

Кокосов сладкиш със сини сливи


Такова е положението..., като искам да направя кокосов сладкиш с кацнали върху него смокини, а живея в Балкана и смокини не се намират, както в южните градове и Италия :). Но за сметка на това пък имаме сини сливи и сладкиша се получи не по-малко вкусен и ароматен. И отново с благодарност на Ивана от ,,С нож и вилица в ръка" за чудесната, макар и видоизменена от мен, рецепта!


Продукти:
  • 125 г краве масло
  • 200 г захар
  • 2 яйца
  • 250 г брашно
  • 60 г кокосови стърготини
  • 2 ванилии
  • 10 г бакпулвер
  • 150 г кисело мляко
  • около 300 г сини сливи


Приготвяне:
Мекото краве масло се разбива заедно със захарта до пухкавост. Прибавят се едно по едно яйцата, като разбиването продължава до пълното им усвояване.
В купа се пресява брашното и към него се прибавят бакпулвера, кокосовите стърготини и ванилията.
Брашното се добавя към яйчно-млечната смес и накрая се прибавя и млякото.
Тавичка с размери 22/30 см се постила с хартия за печене. 
Сместа се разстила върху хартията и отгоре се подреждат разполовените сини сливи. 
Сладкишът се пече в предварително загрята фурна на 180 градуса 30-35 минути. 
Още топъл се поръсва с пудра захар.
Сладкишът се нарязва на квадрати напълно изстинал. 


Да ви е сладко, а денят ви бъде пъстър, цветен и усмихнат! 




14 коментара:

  1. а кокосовите стърготини каде се слагат?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Съжалявам, пропуснала съм да напиша: кокосовите стърготини се прибавят към брашното. Много се извинявам!

      Изтриване
  2. Прелестен е, Хриси! Кокосовите стърготини, предполагам свесваш с брашното.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Бети!
      Пропуснала съм да напиша, че кокосовите стърготини се прибавят към брашното.
      Поздрави!

      Изтриване
  3. Хриси, аз колекционирам всякакви рецепти за сладкиши с плодове, а сините сливи са ми по-любими и от смокините! много ми допада тази пухкава вкусотия и започвам да се облизвам, представяйки си тази комбинация на кокос и сини сливи! Мммм...ще се възползвам от рецептата! Прегръдка, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Люси, аз пък предпочитам смокините, но като нямам и сините сливи са алтернатива.
      Предполагам, че на този сладкиш ще му подхождат и други плодове.
      Поздрави и прегръдки, мило момиче! :)

      Изтриване
  4. Тъкмо щях да кажа, че правих подобен сладкиш, но със смокини, по рецепта на сестричката ти, Хриси. И твоя ми допада, със сини сливи също изглежда добре!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, пробвай да направиш сладкиша и със сини сливи или с друг любим плод.
      Вярвам, че ще ти хареса! :)
      Поздрави, мила!

      Изтриване
  5. Любими са ми всички кексове с плодове ... придават сочност на всяка хапка :)
    Бих го направила и със сливи и със смокини .... ще ми хареса ... убедена съм!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, малко със закъснение ти благодаря за коментара, но сега го виждам. :(
      Предполагам, че десерта ще се получи чудесен и с други плодове!
      Поздрави, мила! :)

      Изтриване
  6. Здравейте!Вече два пъти приготвих мъфини по тази рецепта със смокини.Вкуса е божествен .Жалко че смокините свършиха.Даже леко препекох мъфините станаха по хрукави.На някои добавих и орехи допадна ми като вкус.Благодаря за споделената рецепта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много Ви благодаря, Анонимен за споделеното!
      Аз също съм привърженичка на индивидуалните десерти и с удоволствие ще пробвам тестото за направа на мъфини.
      Поздрави и прекрасни есенни дни! :)

      Изтриване
    2. Извинявайте но в бързината пропуснах да се представя Валя.Още веднъж благодарности за споделеното!Реших да пробвам и с други плодове .
      Поздрави!

      Изтриване
    3. Много ми е приятно, Валя! :)

      Изтриване