понеделник, 17 ноември 2014 г.

Турски бюрек


Тази рецепта беше представена от Валентина Кисьова в кулинарните групи. Впечатли ме присъствието на прясно мляко в рецептата, освен това бюрека изглеждаше много апетитно и както беше написала и самата Валя: пухкав и мекичък отвътре, топящ се в устата и хрупкав отвън. Горещо ни го препоръча и сега аз също горещо ви го препоръчвам. :)



Продукти:
  • 1 пакет (500 г) кори за баница
  • 125 г краве масло
  • 100 мл олио
за плънката:
  • 2 яйца
  • 300 г сирене
  • 2-3 с. л. кисело мляко
  • 1/2 ч. л. сода бикарбонат
за заливката:
  • 250 мл прясно мляко
  • 4 яйца

Приготвяне:
Моите кори бяха Тракийски, които са по-дебели от другите, но въпреки това се получи много вкусна баница. По рецепта е турски бюрек, но за мен си е направо баница. 
В намазана тава се редят три кори, като помежду тях се маже с олио. Слага се от плънката, следват пак три кори, плънка и т. н. до изчерпване на продуктите, като се завършва с кори. 
Бюрека се нарязва на квадрати, полива се с горещото краве масло и накрая отгоре се разлива заливката, приготвена от леко разбитите яйца и прясното мляко. 
Бюрека се пече на 180 градуса около 30 минути. 
Изважда се от фурната, обръща се върху три купички и се покрива с кърпа. Престоява така около 15-20 минути и след това може да се съберете цялото семейство около масата и си хапнете сладко, сладко. :)



11 коментара:

  1. Хриси, а ние горещо го приветстваме! Ама каква златиста вкусотия само си приготвила... С чашка айрян и просто ми е гарантиран вкусният старт на деня. :)
    Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Гери! Бюрека ни дойде много хубаво на закуска в къщи. :)
      Сърдечни поздрави и от мен!

      Изтриване
  2. Хриси, аз правя една баница с патладжан и кайма(пуснала съм в блога) с подобна заливка и знам колко е вкусна. Твоята също не се съмнявам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, има ли мляко, яйца и щипка любов всяка рецепта се превръща във вкусотия! :)))

      Изтриване
  3. Това е моята слабост, Хриси! Как ще ме предизвикаш да запретна ръкави и аз! :) :) :)

    ОтговорИзтриване
  4. Тази рецерта я знам от майка ми.Правя я от години.Мислила съм,че е баница,но....Няма значение как ще го/я наречем,защото става превъзходно.:-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен! В публикацията както може би си прочела, за мен си е баница, но рецептата Валя Кисьова беше представила с това име. Коректността изисква да бъда колкото си може по-точна и затова не съм променяла заглавието.
      Весели празници!

      Изтриване
  5. Edin vapros, obrashtame varhu kupichki s tavata, nali? A karpata, posle li ia slagame? Blagodaria za hubavata recepta.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Бюрека като се изпече и се обръща с тавата върху три купички (чаши), като тавата се подпира върху тях и се покрива дъното на тавата с кърпа. По този начин бюрека се задушава.

      Изтриване