четвъртък, 24 май 2018 г.

Сбричолата с лимонов крем и череши


Сбричолата е италиански сладкиш, която дума означава ,,натрошена". Той е един от най-вкусните и бързи за приготвяне десерти. Хрупкав маслен блат с кремообразна и ароматна плънка, която може да бъде от кремове, пресни или от сладка плодове, извара, маскарпоне,шоколад...
С каквато и плънка да направите сбричолатата, ще се влюбите в този неустоим десерт от първа хапка.


Продукти:

за крема
  • 500 мл прясно мляко
  • 100 г захар
  • 70 г нишесте
  • 3 жълтъка
  • настъргана кора на 1/2 лимон 
  • 200 г череши без костилки


Приготвяне:
Пресятото брашно се поставя в купа и към него се добавят захарта, нарязаното на дребни парченца масло, яйцето + жълтъка, бакпулвера, солта, ванилията и лимона. Сместа се мачка с ръце до получаването на маслени трохи. Поставя се в хладилника за 1 час. 


Докато трохите се охлаждат, се приготвя крема. 
Захарта, нишестето, жълтъците и лимоновата кора се смесват в купа. Разреждат се с част от прясното мляко.
Останалото мляко се поставя на котлона да заври. Прибавя се към яйчената смес и се връща на котлона до сгъстяване на крема. Оставя се настрани да се охлади. 

Тавичка с размер 23-24 см се постила с хартия за печене, като хартията се оставя да излезе извън борда. 
Поставят се половината трохи, върху тях се разпределя крема и черешите. Покрива се с останалите трохи. 
Сладкишът се пече на 35-40 минути на 180 градуса с вентилатор в предварително затоплена фурна. 
Оставя се да изстине напълно във формата и тогава се изважда с помошта на хартията. 


Да ви е сладко! 



Рецептата е адаптирана от Ивана ,,С нож и вилица в ръка". В нейният блог може да намерите най-вкусните и неустоими италиански десерти.



17 коментара:

  1. Здравей Роси. Много, ама много ми харесва сладкиша и тия дни ще го направя. Имам въпрос можели вместо масло да ползвам маргарин. Аз имам замразени череши мисля ,че пак щесе получи.
    Поздрави Катя

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Кате!
      Първо да се представя, че съм Христина, която води този кулинарен блог. :)
      Лично аз не съм правила сбричолата с маргарин, но се допитах до Ивана, от която е рецептата и тя ми каза, че няма никакъв проблем да се направи и с маргарин. Също така и със замразени череши ще се получи много вкусен сладкиш.
      Поздрави и благодаря за посещението! :)

      Изтриване
  2. Интересна рецепта и предполагам много сочна!
    Много ми хареса идеята ти, Хриси!
    Хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, много пъти съм правила сбричолата по рецепта на сестра ми и мога да ти кажа, че този сладкиш, както се прави лесно, така е и многоооо вкусен.
      Поздрави и прегръдки, момиче хубаво! :)

      Изтриване
  3. Ммммм, Христинче, изглежда много апетитно! Откога и се каня и аз на сбричолатата.... Поздрави:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радост, не отлагай, а се захващай с направата на сладкиша и се наслади на нещо много вкусно. :)
      Поздрави, мила!

      Изтриване
  4. Хриси,
    много лесен, но ефектен сладкиш.Чудесно бързо предложение за забързаната работна седмица.Имам тези дни поводи и непременно ще го пробвам.
    Поздрави и лек и спорен ден !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ели!
      Ще се радвам да опиташ и споделиш впечатленията от сладкиша!
      Поздрави!

      Изтриване
  5. Оле, Хриси извенявай. Незнам защо съм написала Роси. Та ти си в мойта тройка за най-добри рецепти и съм правила няколко без грешка е всичко. Май трябва рокля да ти купя ,че те прекръстих. Благодаря за бързия отговор Утре ще го правя. Още един път извенявай
    Поздрави Катя

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Няма проблем, Кате. Понякога правим неволни грешки.
      Хубави почивни дни! :)

      Изтриване
  6. Хриси, направих го. Наистина лесен и много вкусен. Аз сложих наполовина масло и маргарин защото другите хора не обичат масло и замразени череши. Да знаееш и така е супер. Благодаря за рецептата. Поздрави Катя

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, много се радвам, че сладкиша ви е харесал!
      Поздрави!

      Изтриване
  7. Хриси, не съм правила сбричолата, но ти ме подстрекаваш сега!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, не пропускай такава лесна за направа вкусотия! :)

      Изтриване
  8. Хриси, здвравей!
    За първи път пиша, ама как няма да пиша, като толкова много ти се възхищавам и толкова много харесвам рецептите и на двете ви, на теб и на Ивана. Перфектни сте! Видях я тази сбричолата при Ивана, записах я веднага, имам си един "златен" тефтер го наричам , там я записах, но ме завъртя и забравих за нея. Сега ми излиза приготвена от теб, как да не я започна, та тя е прекрасно поднесена, нищо , че е късно вечерта, започвам я веднага.
    Много рецепти си "откраднах" и от а двете ви, всички са с прекрасен резултат.
    Благодаря ти, Хриси, че споделяш!
    Поздрав най-сърдечен! Мария

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Мария!
      Хубавите ти думи, отправени към мен и сестра ми, стоплиха сърцето ми!
      Благодаря ти!
      Поздрави и усмивки! :)

      Изтриване